שעירים לעזאזל: כך מתנכלת המערכת לחוליה החלשה במנגנון

תעבור על החוק או תפוטר, זו הברירה שמולה ניצבים אלפי נהגי משאיות שנדרשים להעמסת יתר. המדינה מנסה להילחם, אבל לא באנשים הנכונים.

על פי נתוני מועצת המובילים והמסיעים בישראל, במרוצת השנה האחרונה התופעה מתרחבת. "אנו מזהים עליה בהיקף השימוש בנתמכים בעלי ארבעה סרנים להובלת מטען כללי למרות שעל פי חוק אותם נתמכים מיועדים אך ורק להובלת מטען חורג. כך למעשה, נוצר מצב של הובלת מטען בניגוד לחוק. התופעה בולטת בעיקר ביציאות מנמלי הים, אך לא רק", מציין גבי בן הרוש, יו"ר המועצה.