מאמרים

אף אחד לא רוצה להיות נהג משאית

13.09.2021 | 12:38

במדד הביקוש למקצועות בענף התחבורה בישראל, מדורגים נהגי משאיות עמוק בתחתית. מדוע? ביקשנו מיו”ר מועצת המובילים גבי בן הרוש ועו”ד אסף ורשה לשרטט לנו תמונת מצב.

יש ניירת, אין מסקנות והמלצות: דוחות הרלב”ד חושפים את מה שחסר לה

28.08.2021 | 8:59

הרשות פרסמה דוח הסוקר מערכות בטיחות לכלים דו גלגליים, שלא עוסק בבעיה המרכזית. דוח נוסף מציג תמונת מצב עגומה בקרב נהגי משאיות, שעובדים יותר ונחים פחות. כל עוד הרלב”ד תהיה כפופה למשרד התחבורה, אותו היא אמורה לכוון ולבקר, היא לא תמלא את תפקידה כמצילת חיים.

בכל הנוגע לתנאים שיאפשרו את המנוחות במהלך יום העבודה, השיחות בין משרד התחבורה למועצת המובילים מתמקדות בחניוני המנוחה לנהגים, אלו שיאפשרו להם עצירה בטוחה להתרעננות אחרי שעות ארוכות. וכאן כבר יותר מ-15 שנים שמשרד התחבורה גורר רגליים בנושא שעולה בכל דיון. “ב-2017 אמרו שיחזרו לוועדת הכלכלה תוך שבועיים עם התקנות שתואמות את אלו של אירופה ויסדירו את העניין. עד היום הם לא חזרו”, אמר גבי בן הרוש, יו”ר מועצת המובילים.

שעירים לעזאזל: כך מתנכלת המערכת לחוליה החלשה במנגנון

24.08.2021 | 10:51

תעבור על החוק או תפוטר, זו הברירה שמולה ניצבים אלפי נהגי משאיות שנדרשים להעמסת יתר. המדינה מנסה להילחם, אבל לא באנשים הנכונים.

על פי נתוני מועצת המובילים והמסיעים בישראל, במרוצת השנה האחרונה התופעה מתרחבת. “אנו מזהים עליה בהיקף השימוש בנתמכים בעלי ארבעה סרנים להובלת מטען כללי למרות שעל פי חוק אותם נתמכים מיועדים אך ורק להובלת מטען חורג. כך למעשה, נוצר מצב של הובלת מטען בניגוד לחוק. התופעה בולטת בעיקר ביציאות מנמלי הים, אך לא רק”, מציין גבי בן הרוש, יו”ר המועצה. 

רוצים להרוויח פי 2 מהממוצע במשק? בעלי רישיון למשאית? בואו מחר ללשכת התעסוקה בחיפה

16.08.2021 | 9:44

בעקבות הפסקת החל”ת: מועצת המובילים פונה לדורשי עבודה בעלי רישיונות רכב משא להשתלב בתחום הנהיגה המקצועית ומחר (ג’ 17/8/21) תקיים כנס מעסיקים בשיתוף שירות התעסוקה בחיפה.

המהפכה הירוקה לא קרתה: המדינה לא עמדה בהתחייבויות, והציבור משלם פעמיים

16.08.2021 | 9:36

הממשלה הכריזה לפני שלוש שנים על רפורמה שהייתה אמורה להעביר את כלי הרכב המסחריים לגז טבעי באמצעות הגדלת הבלו על הסולר. אלא שבהיעדר חלופה, המעבר לדלק מופחת זיהום לא קרה והמס התופח על הדלק למשאיות פוגע בסופו של יום בכיס של הצרכנים.

גבי בן הרוש, יו”ר מועצת המובילים: “האוצר ביקש כביכול לעודד מעבר לשימוש בגז טבעי לתחבורה בדמות ביטול החזר ההישבון על הסולר, זאת תוך התעלמות מהעובדה שאין תחבורה לגז טבעי ולמעשה משרד האוצר הכביד את המס על הסולר למרות העובדה שאין חלופה לסולר. מה שנשאר מצו הבלו על הדלק (פטור והישבון), זאת ההונאה של משרד האוצר שמכניסה לקופת המדינה הרבה כסף ועקב זאת מייקרת את עלויות ההובלה שמשורשרים למוצרי הצריכה”. 

מועצת המובילים מבקשת ממשרד התחבורה לדחות את חובת התקנת נקודות ריתום ולבצע שינויים בתקנה

10.08.2021 | 10:12

בימים אלה פירסם משרד התחבורה את הצורך לבצע בדיקה והתאמה לתקון ריתום מטענים, אך על פי בדיקתנו, קיימת אי התאמה בין הכוונה המקורית של החקיקה לבין היישום שלה – בעוד הכוונה המקורית של החוק הינה למנוע השמטת מטענים מרכבי משא כבד ובכך למנוע סיכון לתאונה ונזקים למטען, מסתבר שהחוק חל גם

המובילים למשרד התחבורה: דחו יישום חובת התקנת נקודות ריתום

10.08.2021 | 9:55

לטענת מועצת המובילים קיימת אי התאמה בין הכוונה המקורית של החקיקה לבין היישום שלה והתקנה חלה גם על רכבים במשקל כולל של מעל 3,500 ק״ג וכן על רכבים בעלי מרכב סגור ומבודד.

בעקבות הפסקת החל”ת: מועצת המובילים פונה לדורשי עבודה בעלי רישיונות רכב משא להשתלב בתחום הנהיגה המקצועית

01.08.2021 | 10:37

במסגרת פרויקט “גלגל התנופה” יתקיים כנס של רשות התעסוקה בבאר שבע, בו ייקחו חלק חברות ההובלה הגדולות במשק, במטרה להתחרות על ליבם של אותם דורשי עבודה בעלי רישיון לרכב כבד.