מרד בעלי המשאיות: "לא נעבור לגז טבעי"

12.02.2019 | 9:45

לדברי גבי בן־הרוש, יו"ר מועצת המובילים, "כל המהלך היה רק תירוץ להפחתת ההחזר על הסולר. אין אפשרות מעשית לעבור לציי גז ואין סיבה. זה לא כלכלי ולא נדרש. נקבע שבכל שנה נדווח לוועדת הכספים איך המהלך מתקדם. נבוא לוועדה ונסביר שמדובר בהונאה".

דוד כוכבא, מנכ"ל המועצה, אמר: "הורדת הבלו על הגז, כך שיהיה זול ב־1.10 שקלים מהבלו על הסולר, לא מצדיק הסבת מנועי דיזל לגז טבעי. זה עולה כ־15 אלף דולר למשאית, ששווה 35 אלף דולר ומחזיקה 5 שנות עבודה. הטווח שלה הוא רק 200 ק"מ, ו־25 תחנות לא יספיקו. עד שהן יקומו, נעבור למשאית חשמלית. באיטליה עברו לגז לפני 30 שנה. פה איבדו את המומנטום. משאיות הדיזל החדשות, בתקן יורו 6, נקיות בהרבה מהדיזלים של עד לפני כמה שנים".

 

לקריאת הכתבה המלאה, הקש כאן.