מובילאיי לא לבד: מערכת הבטיחות לרכב של ,AWACS עושה כבוד בעולם

10.08.2017 | 10:39

אחרי עסקת הענק של אינטל-מובילאיי: בעולם לא מפסיקים לדבר על פתרונות מצילי החיים שפותחו ויוצרו בישראל, ובמרכזן: טכנולוגיית הראדר המהפכנית של AWACS משווקת מערכות התרעה לרכב מבית SDS. אז למה כולם מתלהבים ממנה ולמה גם אתם צריכים להתלהב? יצאנו לבדוק

מאת חברת AWACS

מערכות התרעה מצילות חיים הפכו לדבר הכי חם השנה בשוק הרכב והטכנולוגיה, לא מעט בזכות רכישת מובילאיי ע"י ענקית המחשבים העולמית אינטל. אבל, מסתבר שגם AWACS הישראלית 'משווקת מערכות התרעה לרכב מבית SDS', שפיתחה מערכת רדאר ייחודית לרכב, גורמת לתעשיית הרכב העולמית ולנהגים, לחשב מסלול מחדש, בכל מה שקשור לבטיחות.

עם יותר מ- 100 הרוגים בכבישי ישראל (רק מתחילת השנה), ולאור היקף התאונות בעולם, כולם כבר מבינים שמערכת הגנה מצילת חיים היא רק עניין של זמן עד שתהפוך לסטנדרט בכל מכונית. AWACS לקחה את הבטיחות צעד אחד קדימה ובשונה מטכנולוגיות אחרות פיתחה רדאר ייחודי ששומר על הנהג והנוסעים ברכב בכל מזג אויר ובכל שעות היממה – גם בחושך מוחלט.

 AWACS – מערכת של מטוסי קרב אצלך במכונית

בניגוד למערכות הפשוטות שהיו נפוצות עד היום והתבססו אך ורק על מצלמה, הטכנולוגיות המתקדמות של היום מבוססות רדאר, ממש כמו במטוסי קרב. החיישנים מזהים סכנה קטנה כגדולה במרחק של עד 140 מטרים: מהולך רגל שמתפרץ לכביש, דרך אופנוען ש"חותך" אותנו ועד רכב שבולם בפתאומיות ונהג משאית שנמצא על הכביש כבר 18 שעות ברציפות.
הרדאר והמצלמה מעבירים את הנתונים אל מחשב שקולט ומעבד אותם בתהליך שלוקח מיקרו-שניות ואז מגיע השלב שהנהג נכנס לתמונה: המערכת מתחילה לצפצף ולהבהב כך שגם אם הנהג עסוק בהסחת דעת כלשהי או חלילה מנומנם – הוא לא  יפספס את הסכנה ויגיב בהתאם. המערכת כל כך מתוחכמת שההתראה על סכנת התנגשות מיידית מגיעה גם מהראדר וגם מהמצלמה, כך שבתרחיש שבו אחד מהשניים לא עובד – השני מגבה אותו.

מערכת ראדר או מערכת מבוססת מצלמה בלבד? הבדלים מצילי חיים.

שלא כמו המערכות המתחרות אשר מבוססות על מצלמות בלבד, למערכת הראדר מבוססת המצלמה של AWACS 'משווקת מערכות התרעה לרכב מבית SDS', יש יתרונות רבים ש"מכסים" את מעטפת הבטיחות של הנהגים, הנה חלק מהם:

40% יותר טווח זיהויבנוסף למצלמה שקולטת עצמים עד טווח מקסימלי של 100 מטר, הראדר מגדיל את טווח הזיהוי של המערכת ליותר מ 140 מטרים, דבר שמעניק כיסוי רחב יותר של הסכנות בדרך ומאפשר יכולת התראה ומניעה מוקדמת.

תדרים של רדאר ללא תלות במזג אווירגשם, שלג, חמסין, סופה…שלא כמו מערכות מבוססות מצלמה בלבד, התדרים עליהם עובד הרדאר אינם מושפעים מהגבלות מזג האוויר, מה שמבטיח לנהג ולנוסעים ברכב, שקט נפשי והגנה מקסימלית בכל עונה ובכל מזג אוויר, אפילו במצבים קיצוניים.

ביום בלילה ובכל דרךבניגוד למערכות שמסתמכות על זיהוי ויזואלי בלבד, אשר פועלות היטב באור יום, אך נתונות להגבלות של חושך ונסיעה בלילה, טכנולוגית של הראדר של AWACS מאפשרת למערכת לזהות עצמים וסכנות גם בעלטה מוחלטת. הדבר מאפשר נסיעה בטוחה ברכב, גם בדרכים וכבישים חשוכים לחלוטין.

AWACS – לא רק לרכבים חדשים

אחד היתרונות המרכזיים של המערכת היא היכולת להשתלב ולהיות מורכבת גם במכוניות שאינן חדשות. יתרון זה מטיב מאוד גם עם כיסו של הנהג הישראלי, לאור העובדה ששר האוצר כחלון חתם לאחרונה על תקנות שצפויות להעניק הנחה של 1,500 שקלים בתשלום אגרת הרישוי השנתית לכל מי שיתקין מערכת בטיחות ברכב (ההנחה תתפרס על פני 3 שנים ולא תחול רטרואקטיבית).

מרצדס, BMW, טסלה ו jeep – כבר בדרך.

מסתבר שהאטרקטיביות של מערכות מבוססות רדאר כבר זוהו ע"י חברות ונהגים רבים בעולם. עובדה היא שיצרניות רכבי היוקרה המובילות החליטו להטמיע כסטנדרט מערכת בטיחות מבוססת ראדר בכל מכונית שיוצאת מקו הייצור – ואם הן עושות את זה היום, אין סיבה שזה לא יהפוך לסטנדרט במכוניות שלנו כבר מחר.