מדוע המדינה לא מיישמת טכנולוגיה שמצמצמת את מספר ההרוגים בכבישים?

21.07.2019 | 10:34

משאיות ואוטובוסים מעורבים ביותר מרבע מהתאונות הקטלניות בישראל – אך ניסיון לחייבם בחקיקה בהתקנת טכוגרף, מכשיר מתקדם שיאפשר אכיפה והפקת לקחים מתאונות, תקוע מ-2005, בינתיים משרדי הממשלה – ובראשם משרד התחבורה – עסוקים בגלגול האחריות מאחד לשני.

יו"ר מועצת המובילים, גבי בן הרוש, טוען כי אף שהחברות שארגונו מייצג מואשמות בטרפוד המהלך – הוא אינו מתנגד. עם זאת, לדבריו, אין די במכשיר, ויש ללוות את הטמעתו בתשתית מתאימה שתאפשר את ניצולו. כך למשל, אם הטכוגרף מתריע שהנהג חרג משעות הנהיגה המותרות בהתאם לתקנות הנוגעות לשעות העבודה והמנוחה, נחוצים חניוני מנוחה שיאפשרו לנהגים להקפיד על ההוראות. לדבריו, "אם הטכוגרף מצלצל בכביש מהיר ואין לנהג איפה לעצור, כשהשוליים ברוחב של פחות מ-2.4 מטרים, מה הוא יכול לעשות?".

לקריאת הכתבה המלאה, הקש כאן.